قتل پدر و فرزند براي طلب 600‌هزار توماني
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

متهم به پسرم پول داد تا برايش سيگار بخرد. بعد خودش در را قفل كرد؛ خواستم به شوهرم تلفن بزنم كه گوشي را از دستم گرفت و پرت كرد. پس از آن جيغ كشيدم و از او پرسيدم پسرم كجاست؟ و او گفت «دارند توي حياط سرش را مي‌برند!»
شرق: پنج قاضي جنايي براي صدور حكم مردي كه يك پدر و پسر را به دليل طلب 600‌هزار توماني به قتل رسانده ‌است، وارد شور شدند.

اين متهم كه حسين نام دارد در شعبه 16 دادگاه كيفري استان خوزستان محاكمه شد و اتهام قتل مرد بدهكار و پسر هفت‌‌ساله او را قبول‌ كرد. در اين جنايت كه روز 29دي‌ سال گذشته رخ داد حسين، مرد بدهكار به نام جعفر را به ساختمان نيمه‌كاره‌اي در شهر بندر امام‌(ره) كشاند و با شليك گلوله از يك سلاح دست‌ساز، او را به قتل رساند و جسد او را دفن كرد. متهم سپس به خانه مقتول رفت و با همسر جعفر درگير شد.

كودك هفت‌‌ساله اين زن وقتي ماجرا را ديد ترسان از خانه بيرون دويد تا همسايه‌ها را خبر كند تا مادرش را نجات بدهد اما متهم اين پسربچه را كه صادق نام داشت با ضربه داس به قتل رساند و سپس مادر كودك را مورد ضرب و جرح قرار داد.

حسين بعد از دستگيري به جرمش اقرار كرد و پرونده او مراحل مقدماتي را گذراند تا اينكه جلسه محاكمه در شعبه 16 دادگاه كيفري استان خوزستان تشكيل شد. در اين جلسه نماينده دادستان خواستار مجازات متهم شد و اولياي‌دم درخواست صدور حكم قصاص كردند.

در ادامه وكيل شاكيان در جايگاه قرار گرفت و با تشكيك در انگيزه قتل، يكي از پسران متهم را به اين دليل كه نگهبان ساختمان نيمه‌كاره محل وقوع جنايت بود، متهم كرد. او گفت: «مندرجات كيفرخواست و اقدامات انجام‌شده توسط مرجع قضايي محل وقوع قتل، اولياي‌دم را قانع نكرده و همه موارد از سوي دادسراي محل بررسي نشده است. در نتيجه تحقيقات ناكافي است. اولياي‌دم اعتقاد دارند دريافت 600‌هزار تومان كه به عنوان انگيزه از سوي متهم عنوان شده، انگيزه قابل‌قبولي براي ارتكاب دو قتل نيست. همچنين با توجه به اينكه فرزند متهم در شب حادثه نگهبان ساختمان بود، اعتقاد بر اين است كه قتل با مشاركت افراد ديگري انجام شده است. متهم در جريان تحقيقات گفته سلاح را پسرش از خانه آورده و به پدرش داده بود.»

خاتون- همسر جعفر- نيز در ادامه اين جلسه خطاب به قضات گفت: « شوهرم پيمانكار بود. روز حادثه، پسران متهم به در منزل ما آمدند و سراغ شوهرم را گرفتند، من هم گفتم، خانه نيست و آنها رفتند. پس از آن حسين آمد و باز سراغ شوهرم را گرفت و من هم گفتم هنوز نيامده است. با شوهرم تماس گرفتم و گوشي را به حسين دادم. او به شوهرم گفت يك پيمانكار بزرگ پيدا كرده و با اين بهانه، با همسرم قرار گذاشت. آنها با هم به خانه آمدند و ساعت هفت، دوباره با هم رفتند. پسرم و دو دخترم گرسنه بودند. با تلفن همراه شوهرم تماس گرفتم تا به او بگويم براي شام ماهي بخرد، ولي موبايلش در دسترس نبود. ساعتي بعد حسين تنها به خانه ما آمد. نشست و چاي خورد.

بعد گفت كه آن پيمانكار قرار است به اينجا بيايد و از من خواست بروم و از قنادي شيريني بخرم، ولي دخترهايم را كه يك و چهار‌ساله هستند در خانه بگذارم، ولي من نرفتم و از او سراغ جعفر را گرفتم و او گفت: شوهرت ديگر نمي‌آيد. متهم به پسرم پول داد تا برايش سيگار بخرد. بعد خودش در را قفل كرد؛ خواستم به شوهرم تلفن بزنم كه گوشي را از دستم گرفت و پرت كرد. پس از آن جيغ كشيدم و از او پرسيدم پسرم كجاست؟ و او گفت «دارند توي حياط سرش را مي‌برند!» بعد من را كتك زد و با داس دستم را پاره كرد و گفت: شوهرت را كشته‌ام، تو را هم مي‌كشم. بعد با قوري داغ صورتم را سوزاند. از ساعت هشت تا 11شب در برابر او مقاومت كردم. مي‌خواست سرم را ببرد كه همسايه‌ها آمدند و او را گرفتند. من صحنه قتل پسرم را نديدم ولي با چشمان خودم ديدم يكي از پسران متهم در حياط خانه بود.

پس از پايان اظهارات اين زن، متهم به دفاع از خودش پرداخت و گفت: 600‌هزار تومان پول از جعفر مي‌خواستم. قرار بود خانه‌اش را به قيمت شش‌ميليون تومان از او بخرم و به همين دليل 600‌هزار تومان پول دستي به او داده‌ بودم. براي همين طلب هم او را كشتم،

حسين درباره علت قتل صادق نيز گفت: «در ساختمان نيمه‌كاره شيشه مصرف كرده بودم و هوش و حواس درست و حسابي نداشتم. وقتي به خانه جعفر رفتم، با همسر او درگير شدم و صادق به من سنگ پرت مي‌كرد و من هم او را كشتم. او مي‌خواست همسايه‌ها را خبر كند ولي من با داس يك‌ضربه يا دو ضربه به او زدم.»

بنا بر اين گزارش، بعد از اتمام دفاعيات متهم، هيات قضات وارد شور شدند و به زودي حكم‌ را اعلام مي‌كنند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : جمعه 25 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب